lördag 3 november 2012

Trist


Helt ny tröja, använd en dag.
Jag VET att det är onödigt att sätta på barnen nya kläder på förskolan. Men vad är oddsen att de skall måla med permanent/lackfärg precis den där dagen när jag dristar mig till att låta Tobias ha på sig nya tröjan..? :|

Edit: Nu har vi testat med fläckborttagare (i två dagar), lacknafta, nagellacksborttagare, intensiv gnuggning/borstning, klorin. Ingenting fungerar. Tröjan ligger nu i blöt med såpa sen får jag väl ge upp och köra den i maskinen och bara glömma att den var ny och fin för så lite som tre dagar sedan. :-(

7 kommentarer:

Birger sa...

Bättre medel...

en annan sa...

Bättre medel?? Har du några tips?

Jag funderar på att koka den, men då misstänker jag att både tryck och knappar ryker...

Birger sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Birger sa...

Aceton eller Thinner?

en annan sa...

Har varken eller hemma... Men jag skall kolla vad som finns att hitta i butikerna runtomkring. :-)

Birger sa...

testa i nåt hörn, risken att tröjan försvinner :)

en annan sa...

Tröjan är ju i princip borta ändå, den är så fläckig att den är så gott som oanvändbar. :-/ Så det spelar ju ingen roll om den försvinner.