måndag 13 maj 2013

Ibland

Ibland blir man förvånad... :-) Pojkarna gick ned medan jag klädde på Ellinor. Väl nere lekte de en stund, sen blev det tyst.
Allt för tyst.

Jag hann bli lite småstressad, det stämmer verkligen det här med att barnen är helt tysta bara när det är något otyg på gång... Dessutom suggererade jag mig att känna ett litet kalldrag på vägen ned och jag började förbereda mig på att de kanske hade gått ut (och gud vet var de tagit vägen då). 8-)

Så kommer jag in i köket och ovanstående möter mig! :-D Båda pojkarna djupt försjunkna i varsin bok/tidning! :-)

Ibland blir man förvånad.

Nu är de ute och leker i solen, jag funderar på vad jag skall göra. Ge mig på två ton tvätt som väntar? I eftermiddag har vi två kompisar på besök, så det blir premiär för "måndag +2"... Går det vägen gör vi om det! :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Men så fint, tänk om det fortsätter, så läsgenerna går vidare hos dom, lugnt och fridsamt. Finns det risk för att dom rymmer ut?
Kul med besök, varför inte låta dom hjälpa till med tvätten?:)
Kram