onsdag 22 maj 2013

Sammanfattning - Error 403 (forbidden)

Det verkar inte bättre än att Google har gjort om "Drop Box" funktionen så att man inte längre kan flytta bilder ur den katalogen och bibehålla länkarna in till bloggen så som jag gjort vid ett flertal tillfällen tidigare.

Knappt 7000 bilder har jag laddat upp här på bloggen och hanterat på det viset, flyttat ut bilderna ur Drop Box'en varje gång den fyllts till sin maxgräns (1000 bilder).

Eftersom jag inte vill "förstöra" gamla inlägg så lämnas jag med ett par alternativ:

1) Starta ny blogg på annan adress med annan publikationsmetod/host etc.
2) Enbart blogga upp text.
3) Lägga ned bloggandet.

Eftersom 2 inte blir så roligt i längden så faller det alternativet bort på en gång. 3:an är kanske inte heller helt rätt även om tanken slagit mig med jämna mellanrum - när är det dags att sluta?? Kvar står 1:an som det enda riktigt tilltalande alternativet.

Fram till att det är organiserat och klart kommer jag att textblogga och kanske lägga in någon enstaka bild från datorn, vilket än så länge verkar funka fint (JAG FATTAR INGENTING). Att lägga in ögonblicksbilder från telefonen fungerar alltså inte längre.

Hade det fungerat hade ni fått se pojkarna hand i hand på väg att hälsa på fåren som betar/klipper gräs i Vikingaskogen just nu. Ni hade också fått se hur stora rabarber vi har. Sannolikt hade jag även bloggat upp en liten bildkavalkad på Ellinor. Kanske hade ni även fått se den tokiga frisyren jag hade i eftermiddag, när Tobias friserat mig ett tag "snälla mamma, kan jag inte få klippa, bara lite??"...! ;-) (det fick han förstås inte, men han lyckades trassla till och sätta upp mitt hår nästan helt och hållet). :-D

Istället lämnar jag er med en rapp summering av periodiska systemet...! :-D



PS. Jag gillar inte Google mer nu än tidigare. Jäkla storhetsvansinne... Hybris lider de av. De skall ha kontroll över ALLT. Blä.

2 kommentarer:

Morskan sa...

Man kan ju alltid betala en månatlig avgift för det hela. ;)

Alltså - flyger inte dina bilder upp från telefonen till ett moln någonstans? Jag bloggar ofta upp mina telefonbilder via datorn.

Men absolut trist är det. Jag umgås också ibland med att börja blogga med ett annat verktyg. Men jag är naturligt trög och det känns jättejobbigt.

Unknown sa...

Det är ju tur att jag inte börjat blogga, roligare att läsa era
Rolig presentation av periodiska systemet
kram på er